måndag 2 november 2009

Den gränslösa kärleken


Vår älskade dotters födelseannons på mms, skickad 21 februari 2008

Värsta grymma tjejen

Vilken gränslös kärlek,
trots att vi just har träffats
Världens finaste tjej mötte världen igår morse
3635 g & 50 cm

Hela familjen mår bra


Vilken omvälvande upplevelse. En helt nyskapad underbar liten person flyttade in hos oss. Att hon satt fastnaglad vid mitt bröst dygnet runt och aldrig verkade vilja sova var obetydligt för hur mycket jag älskade henne. Vår fantastiska lilla prinsessa!

Ett halvår senare skakades vårt liv om rejält igen. Den här gången med ett besked som helt saknade positiva inslag. En mycket aggressiv cancer hittades i mitt vänstra bröst samt i lymfkörtlar i både armhåla och vid nyckelben. Det var som att golvet försvann under våra fötter. Totalt kaos! Men mitt i alltihopa kände jag en oerhört stark överlevnadsinstikt. Det fanns inte på kartan att jag tänkte lämna vår lilla prinsessa moderslös. Och jag kände att jag mycket hellre hade bröstcancer och vår lilla dotter om alternativet skulle vara kombinationen ingen bröstcancer och ingen dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera jättegärna!!

Om du inte har egen webb-sida väljer du Kommentera som: "Namn/webbadress" i menyn nedan. Därefter kan du fylla i endast namn och/eller e-mail innan du skickar kommentaren.

Kram Anna